Wie zijn wij?

Onze visie en missie

Wij willen de kinderen: leiden, begeleiden, stimuleren en bemoedigen, zodat ze; hun individuele aanleg en capaciteiten respecterend, en zich kunnen ontplooien tot: goed functionerende, harmonieuze mensen in onze maatschappij.

Ons team
alleen het beste

Wij proberen de leerlingen een stevige basis voor de toekomst te geven.

Het kind centraal betekent:

  • elke leerling is een uniek persoon en krijgt zodanig aandacht
  • uitdagingen, hoge verwachtingen en doelen per leerling
  • aandacht en tijd voor leerlingen met extra zorg
  • aandacht en tijd voor (hoog) begaafde leerlingen
  • aansluiten bij talent van de leerling 

Visie van ons onderwijs:
Wij willen de kinderen: leiden, begeleiden, stimuleren en bemoedigen, zodat ze;
hun individuele aanleg en capaciteiten respecterend, en zich kunnen ontplooien tot: goed functionerende, harmonieuze mensen in onze maatschappij.

    Onze leerkrachten

    Maak kennis met ze

    Door de veelzijdigheid en brede inzetbaarheid van onze leerkrachten kunnen we een zeer breed onderwijsaanbod bieden.

    Femke de Roos

    Femke de Roos

    Leerkracht

    Jelmer Hoekstra

    Jelmer Hoekstra

    Leerkracht

    Geartsje Meetsma

    Geartsje Meetsma

    Administratie

    onderwijsvisie

    Wij willen de kinderen: leiden, begeleiden, stimuleren en bemoedigen, zodat ze;
    hun individuele aanleg en capaciteiten respecterend, en zich kunnen ontplooien tot: goed functionerende, harmonieuze mensen in onze maatschappij.

    In ‘De Opdracht’ zien wij het als onze taak: de kinderen een goede basis mee geven voor hun toekomst in deze maatschappij.

    Drie zaken spelen daarbij een belangrijke rol:

    • het aanleren van kennis en vaardigheden
    • een open houding ten opzichte van andere culturen en religies
    • veiligheid en sfeer.

    uitgangspunten

    ‘De Opdracht’ gaat uit van het model waarin de technieken in vorderingengroepen worden aangeboden (bijvoorbeeld: technisch lezen en spelling), terwijl meer creatieve aspecten klassikaal en/of in werklessen en ateliers aan de orde komen. In het ontwikkeling- en prestatieniveau van de kinderen zijn dermate grote verschillen dat er binnen het systeem plaats ingeruimd dient te worden voor individuele begeleiding. Het budget voor ‘extra zorg’ op onze school, wordt dan ook ingezet voor remedial teaching. We vinden het erg belangrijk, dat er in de omgang met elkaar een sfeer heerst, waarin leerlingen, leerkrachten en ouders zich prettig en veilig voelen. Dit proberen we te bereiken door het maken van duidelijke regels en afspraken, en door aandacht te besteden aan het voorkomen en bestrijden van ‘pestgedrag’. Een belangrijke opdracht voor kinderen en leerkrachten is dus ‘de zorg voor elkaar en de omgeving’. De onderwijsleerpakketten die wij gebruiken waarborgen het genoemde leerproces en de wettelijke plicht om aan de kerndoelen te voldoen.

    Een woordje

    Van onze directeur

    ” Allereerst: van harte welkom bij ons op website!
    Dit zeggen we, maar willen we ook waar maken. We vinden het
    fijn dat u even een kijkje komt nemen. Op onze website vindt u veel informatie over ons onderwijs en hoe we kinderen proberen te laten ontwikkelen

    Bij alles wat we doen proberen we rekening te houden met
    verschillen tussen kinderen.
    Elk kind is uniek! Voor ons als school de uitdaging om daarbij aan
    te sluiten. En wel zodanig dat ontwikkeling, leren en prestaties
    bij elke individuele leerling meer dan voldoende tot z’n recht
    komt. “

    – Otto Hiemstra-

    Leerlingen

    Na schoolse activiteiten

    Medewerkers

    Jaar onderwijs

    Neem contact op

    Locatie: Foareker 21, 9247 AA Ureterp

    Telefoon: (0512) 301771

    Email: info@deopdracht.nl

    Schooltijden: M-D-D-V: 08:30 – 14:30 W: 08:30 – 12:00

    Pin It on Pinterest

    Share This